در نسل نوین اعتباربخشی، دفتر بهبود کیفیت به نحوی مسئول آشکارسازی وضعیت واقعی بیمارستان است. نظارت این دفتر بر عملکرد کمیته هایبیمارستانی و محوریت در ارزیابی عملکرد فرآیندی و پیامدی و سنجش میزان تحقق برنامه های عملیاتی، بهبود کیفیت بیمارستان، موید اهمیت ایندفتر است. لذا ، این دفتر مستقیما تحت نظارت رئیس / مدیر عامل فعالیت می نماید . وظایف دفتر بهبود کیفیت :
تدوین برنامه استراتژیک با همکاری مدیران میانی همکاری با واحد ها در نوشتن برنامه عملیاتی تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان تدوین گزارش سالیانه از نیاز های آموزشی کارکنان طراحی و پایش و اجرای برنامه بهبود کیفیت و ایمنی بیمار با مشارکت مدیران تدوین و اجرای خط مشی های دستیابی به حقوق گیرنده گان خدمت برقراری تعامل مناسب ورعایت سلسله مراتب اداری تجزیه و تحلیل فرم های رضایتمندیبیماران و همراهان و پرسنل و ارسال نتایج ان به کمیته تیم اجرایی تجزیه و تحلیل فرم های رضایت شخصی بیماران و ارسال نتایج ان به کمیته تیم اجرایی تجزیه و تحلیل فرم های پایش زمان ترخیص بیماران تجزیه و تحلیل چک لیست هاب ارزیابی سوپروایزران از بخش ها بررسی و پیگیری و تجزیه و تحلیل شکایات و ارائه نتایج به کمیته تیم اجرایی بررسی و پیگیری تجزیه وتحلیل پیشنهادات و ارائه به کمیته تیم اجرایی پیگیری و زمانبندی جهت به روز رسانی مستندات بیمارستان ارتقا سطح آگاهی و دانش خود در راستای مفاهیم استاندارد مدیریت کیفیت و اعتبار بخشی انتخاب گروه های کاری جهت استقرار و نگهداری استاندارد های خواسته شده تشکیل جلسات کمیته تیم اجرایی برنامه ریزی جهت اموزش و فرهنگ سازی جهت استقرار الزامات اعتبار بخشی طراحی و اجرای برنامه ممیزی داخلی نظارت بر اجرای صحیح کمیته ها و پیگیری مناسب مصوبات
* محل فعلی دفتر بهبود کیفیت ، ساختمان شماره هفت مجاور دفتر پرستاری * مسئول بهبود کیفیت و اعتبار بخشی ، زهرا شیخی