مسئول روابط عمومی بیمارستان امدادی ابهر معصومه حدادی شماره داخلی 44 - 5277741 داخلی 321 تعریف روابط عمومی روابط عمومی مجموعه ای از عملیات ارتباطی آگاهانه مبتنی بر برنامه و تحقیق است که با استفاده از شیوه های علمی و هنری به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع یابی از نظرهای آنان ، تجزیه و تحلیل گرایش های مخاطبان و افکار عمومی به منظور گفتگو با انان برای رسیدن به تفاهم با کاربرد روش ها و ابزارهای ارتباطی نوشتاری ، گفتاری ، دیداری و شنیداری است . مهمترین وظایف و فعالیت های درون سازمانی 1- هدایت و توسعه بهداشت روانی در محیط کار (امنیت فکری) 2- شناسایی کارکنان و تعیین شخصیت آنان و ایجاد همکاری و ارتباط متقابل در میان آنان 3- به وجود آوردن احساس مسئولیت در میان کارکنان 4- رسیدگی به شکایات ، نیازها ، درخواست ها ، پیشنهادها و حتی دردلهای کارکنان و مدیران 5- آگاه نمودن کارکنان از چگونگی سیاست ها ، برنامه ها ، خط مشی ها ، طرح های در دست اجرا و پیش بینی شده ، تغییرات احتمالی در تصمیمات ، آینده نگری ها و مسائلی از این قبیل 6- کنترل و نظارت بر امور رفاهی ، آموزشی ، تأمینی ، ورزشی ، هنری کارکنان 7- چاپ و نشر بولتن ، بروشور نشریه داخلی و ارائه گزارش عملکرد سازمان برای کارکنان 8- شرکت در جلسات مهم دستگاه و ارتباط مستقیم با مسئولین دستگاه 9- دریافت گزارش فعالیت ها ، طرح ها و برنامه های واحدهای مختلف 10- ایجاد دبیرخانه شورای معاونین دستگاه و حضور در جلسات مهم 11- انجام امور خطاطی و طراحی در زمینه های تبلیغاتی و نظارت بر امور انتشاراتی دستگاه 12- تهیه عکس ، اسلاید ، فیلم از فعالیت های دستگاه و ایجاد آرشیو سمعی و بصری 13- حضور در سفرهای داخلی و خارجی و شرکت در گردهمایی 14- تنظیم شعائر و برگزاری مراسم مذهبی و مناسبت ها نماز جماعت و جلسات سخنرانی مذهبی مهمترین وظایف و فعالیت های برون سازمانی 1- سنجش افکار عمومی جامعه نسبت به سازمان 2- آشنا نمودن مردم جامعه با سازمان و فعالیت های مختلف آن با استفاده از هر روش مناسب و ممکن 3- ارشاد و راهنمایی مردم با توجه به ارزش های حاکم بر جامعه نسبت به امور و مسائل سازمان 4- ایجاد زمینه مناسب برای همکاری در مردم و استفاده از همکاری آنان 5- ارتباط مستمر و منسجم با وسایل ارتباط جمعی در راستای معرفی سازمان از طریق آنان به جامعه و در نتیجه نفوذ افکار عمومی ، مانند مطالعه و بررسی مطالب درج شده و یا پخش شده توسط آنان و ارائه پاسخ لازم 6- تشکیل سمینارها ، مجالس سخنرانی و به ویژه برپایی نمایشگاه ها ، برنامه های بازدید مردم از سازمان 7- چاپ و نشر بولتن ، بروشور پوستر و نشریات مختلف 8- ارتباط با دیگر روابط عمومی ها جهت همفکری و مشاوره و تبادل نظر 9- اختصاص یک یا چند شماره تلفن برای ارتباط مخاطبان با روابط عمومی 10- جمع آوری هرگونه اخبار اطلاعات بیرونی مورد نیاز دستگاه 11- برقراری ارتباط مستمر با دبیرخانه شورای هماهنگی تبلیغات دولت 12- پیگیری انجام به موقع وعده های مدیر دستگاه بمنظور انعکاس نتایج حاصله 13- سخنگویی دستگاه و تحلیل و توجیه برنامه ها جهت روشن شدن اذهان عمومی 14- بررسی دیدگاه ها و سنجش افکار عمومی در چهارچوب وظایف محوله و ارائه نتایج حاصله 15- نصب صندوق پیشنهادات و انتقادات اعلام صندوق پستی و پیامگیر و پست صوتی
|